W Orkiestrze nie chodzi o to, że Owsiak kradnie. Albo że nie.

Siedzę sobie na internetach wczoraj, dzisiaj, czytam o Orkiestrze, Owsiaku, złotych melonach i melonach na kontach. Czytam, że temu uratował życie, a tamtemu ktoś każe podpisać, że jego dziecku nie uratuje, bo on nie wrzuca. Czytam, że powinien NFZ i że co z tego, że powinien. Czytam, że idiota, bo jakby zobaczył ten inkubator/pompę/łóżko, to by inaczej śpiewał i że jak ktoś jedną ręką daje, to nie znaczy, że drugą nie kradnie. Czytam, że lepiej na Caritas albo że lepiej wcale niż na Caritas.

A mnie w Orkiestrze zawsze (nawet po tym, jak podświetlone serduszko na ścianie oddziału dziecięcego stało się naszym umówionym punktem spotkań podczas wycieczek po różnego typu gabinetach) urzekało co innego. Niezmiennie wzrusza mnie, że tysiące ludzi trzymają te puszki w rękach, bo ktoś im zaufał, w ciemno, że nie zachabią środka. Ktoś mi, wtedy wczesnonastoletniej siksie z Pcimia, uwierzył, że pozbieram, policzę i wyślę przekazem. Że można coś zrobić nie tylko dla ludzi, ale z ludźmi.

WOŚP to jest dla mnie Święto Wiary w Człowieka.

TSM

5 uwag do wpisu “W Orkiestrze nie chodzi o to, że Owsiak kradnie. Albo że nie.

  1. Mam podobne zdanie co Ty! Byłam kilka razy z rzędu wolontariuszem. I poświęcając swój czas, w mrozie, deszczu, śniegu, zbierałam, podchodziłam do ludzi, zagadywałam bo wiedziałam, że ta złotówka = pomoc. Po latach sama niejako skorzystałam z tej pomocy – moja córka po urodzeniu miała badanie słuchu na sprzęcie z WOŚP. Co byłoby gdyby nie orkiestra?

  2. Dowoeziałam się, że „kradnie”. I tak pójdę i dam, bo ile uratował w zamian to się powinien NFZ za głowę złapać. Ze wstydu.

  3. Pingback: Maszyny, które pikają | Z perspektywy brzucha

Skomentuj

